نوشته شده توسط : ali

زعفران که لقب ادویه طلایی را به خود اختصاص داده است تاریخچه سه هزار ساله دارویی دارد. این ادویه بومی کشورهای اروپایی و آسیایی است و اغلب دراسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان، ایران، چین و هند یافت می شود. زعفران دارای خواص متعددی است. درادامه مطلب به چند مورد از خواص زعفران اشاره خواهیم داشت:

• خواص :

    برای بهبود عملکرد سیستم گوارش وافزایش اشتها مفید است.
    از آن جا که طبیعت گرم دارد، سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند.
    نفخ واسید معده را از بین می برد.
    زعفران حل شده درشیر، خشکی وخارش پوست را از بین می برد.
    ازآن جا که به گردش خون کمک می کند، اختلالات کلیه، مثانه و کبد را درمان می کند.
    علاوه بر تصفیه خون، خاصیت ضد التهابی نیز دارد.
    و ...

• مراحل زندگی زعفران :

گونه های زیادی از زعفران به صورت وحشی درطبیعت وجود دارد که فقط یک گونه ازآن به صورت زراعی کشت و کار می شود. زعفران زراعی که شما با آن سرو کار دارید، درطول یک سال دارای یک دوره بیدار و یک دوره خواب می باشد.

• دوره بیداری و خواب گیاه زعفران :

دوره بیداری ازمناطق گرمسیر تا سردسیر بین ۷ تا 5/7 ماه طول می کشد و دردوره خواب که ازگرمسیر تا سردسیر به مدت ۴ تا 5/4 ماه طول می کشد واز نیمه های اردیبهشت تا مهرادامه دارد.
• مصارف غذایی و صنعتی زعفران :

زعفران ازجهت طعم، بو و رنگ زرد خاصی که دارد به وفور در غذاها (به ویژه همراه با برنج)، صنایع شیرینی سازی، دارو سازی و صنایع دیگر به مصرف می رسد.

• ثبت شرکت کشت و صنعت زعفران :

با توجه به این که جهان امروز، جهان تولید، صادرات و برترین های اقتصادی است باید گفت که امروزه زعفران نیزازجایگاه اقتصادی ویژه ای برخوردار است. افراد می توانند با ایجاد یک شرکت کشت و صنعت زعفران پا به عرصه رقابت دربازارهای جهانی گذارده و بسیاری از چالش های تجارت این محصول گرانبها را ازمیان بردارند. برای ثبت این نوع شرکت ازدو قالب سهامی خاص ویا با مسئولیت محدود می توان استفاده کرد که در ادامه به شرایط و مدارک لازم جهت ثبت این دو نوع شرکت می پردازیم.

• شرکت سهامی خاص :

شرکت سهامی خاص، شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصراً تأمین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده ومسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است. و تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد؛عنوان(شرکت سهامی خاص) باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

• شرایط ثبت شرکت کشت و صنعت زعفران سهامی خاص :

    حداقل دارای 3 نفرعضو و 2 نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند.
    حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیون ریال
    حداقل 35 درصد سرمایه باید نزد بانک به نام شرکت پرداخت شود.

• مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت کشت و صنعت زعفران سهامی خاص :

    فتوکپی کارت ملی و شناسنامه برابر اصل شده
    اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس +10
    امضای اقرارنامه
    تصویر برابر اصل مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

• شرکت با مسئولیت محدود:

شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود.

• شرایط ثبت شرکت کشت و صنعت زعفران با مسئولیت محدود :

    دارا بودن حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه
    تعهد با پرداخت کل سرمایه به صورت نقدی
    حداقل دارای 2 نفر عضو

• مدارک لازم برای ثبت شرکت کشت و صنعت زعفران با مسئولیت محدود :

    اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
    تصویربرابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه
    اقرارنامه امضاء شده
    اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع




:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مقدمه

به موجب ماده 4 لایحه ، " شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود :
نوع اول : شرکت هایی که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند. اینگونه شرکت ها شرکت سهامی عام نامیده می شوند.
نوع دوم : شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است. اینگونه شرکت ها شرکت سهامی خاص نامیده می شوند ".
شرایط تشکیل یا ایجاد شخصیت حقوقی شرکت سهامی عام دو مرحله است. در ابتدا باید مدارک لازم جهت تشکیل شرکت تهیه و سهام شرکت جهت فروش به عموم مردم عرضه شود و پس از آن موسسین و تمام کسانی که در خرید سهام شرکت نقش داشته اند در مجمع عمومی موسس حاضر و شخصیت حقوقی شرکت را ایجاد کنند.
مدارک لازم جهت تشکیل شرکت سهامی عام عبارت است از :
گواهی بانکی ، اظهارنامه ، طرح اساسنامه و طرح اعلامیه پذیره نویسی

علاقه مندان به سرمایه گذاری در شرکت سهامی عام می توانند با امضای ورقه تعهد سهم در بانک ، به عنوان سهامدار شرکت شناخته شوند. امضای ورقه تعهد سهم ، به معنای قبول ایجاب فروش سهام شرکت است. به شخص پذیره نویس تا قبل از ثبت شرکت ، ورقه تعهد سهم داده می شود.
اشتباه پذیره نویس در شخصیت موسسان ، موجب بطلان پذیره نویسی نمی باشد مگر آن که شخصیت موسسان اهمیت داشته یا تدلیس از طرف آن ها انجام شده باشد. هم چنین بطلان پذیره نویسی به دلیل عدم اهلیت یا عدم رضایت، موجب بطلان شرکت نخواهد بود و می توان سرمایه شرکت را تا میزان پذیره نویسی صحیح کاهش داد یا اشخاص دیگری را جایگزین نمود.
به موجب ماده 13 لایحه قانون تجارت، ورقه تعهد سهم باید مشتمل بر نکات ذیل باشد :
1- نام و موضوع و مرکز اصلی و مدت شرکت
2- سرمایه شرکت
3- شماره و تاریخ اجازه انتشار راعلامیه پذیره نویسی و مرجع صدور آن
4- تعداد سهامی که مورد تعهد دواقع می شود و مبلغ اسمی آن و همچنین مبلغی که از آن بابت نقداَ در موقع پذیره نویسی باید پرداخت شود.
5- نام بانک و شماره حسابی که مبلغ لازم توسط پذیره نویسان باید به آن حساب پرداخت شود.
6- هویت و نشانی کامل پذیره نویس
7- قید اینکه پذیره نویس متعهد است مبلغ پرداخت نشده سهام مورد تعهد را طبق مقررات اساسنامه شرکت پرداخت نماید.
شرایط شکلی ماده 13 لایحه قاعده آمره است و عدم رعایت نکات ماده 13 لایحه ، موجب بطلان ورقه تعهد سهم است اما موجب بطلان شرکت نمی باشد. در صورت بطلان ورقه تعهد سهم ، پذیره نویس می تواند در مجمع عمومی موسس شرکت کرده و ورقه تعهد سهم را تصحیح و امضا کند.
اگر شخص اصالتاَ یعنی بدون اعزام نماینده ورقه تعهد سهم را امضا کند، هویت و نشانی کامل جز بندهای الزامی ورقه تعهد سهم می باشد اما به موجب تبصره ماده 14 لایحه ، اگر ورقه تعهد سهم توسط شخصی برای دیگری امضا شود، مانند آن که شخصی وکیل خود را به بانک اعزام کند، هویت و نشانی کامل و سمت وکیل قید و مدرک سمت او اخذ و ضمیمه می شود.
به موجب ماده 28 لایحه قانون تجارت، در صورت صدور ورقه سهم یا گواهی نامه موقت سهم قبل از ثبت شرکت، امضا کنندگان مسئول جبران خسارت در برابر ثالث می باشند. مسئولیت امضا کنندگان در این ماده در مقابل ثالث است. در این ماده اشاره به مسئولیت تضامنی نشده است.
لازم به ذکر است، در بند 4 ماده 243 لایحه، برای هر کسی که قبل از ثبت شرکت یا در صورت ثبت مزورانه شرکت ورقه سهم صادر کند، ضمانت اجرای جزایی پیش بینی شده است. اما در صورت صدور گواهی نامه موقت سهم قبل از ثبت شرکت، ضمانت اجرای جزایی پیش بینی نشده است.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

در این مقاله سعی نموده‌ایم اطلاعات مفیدی در مورد صورت معاملات فصلی برای همراهان همیشگی تهیه نماییم. ارائه صورت معاملات فصلی به ادارات مالیاتی دارای مزایایی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.


صورت معاملات فصلی در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد مالی تلقی می‌شود که وجود آن، لازمه برپایی عدالت مالیاتی در کشور خواهد بود. همان طور که می دانید اداره مالیات به منظور برپایی عدل در اخذ مالیات‌های مستقیم ملزم به دریافت اسناد معتبر از سوی مودیان خواهد بود. از همین رو بر طبق ماده ۹۵ قوانین مالیاتی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف می‌باشند، در زمان خرید یا فروش کالا از صورت حساب فروش استفاده نمایند و اطلاعاتی هم چون: صورت حساب، شماره اقتصادی و… را در صورت معاملات فصلی ثبت نمایند و بر طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه اسناد مالیاتی را به صورت فصلی به یکی از شعب ادارات مالیاتی کشور ارائه دهند.
مزیت برتر ارسال به موقع صورت معاملات فصلی چیست؟

همان طور که می دانید اداره مالیات با هدف ارتقا نظام اقتصادی کشور فعالیت دارد؛ لذا اعتماد آحاد مردم به این ارگان موجب فراهم شدن بستری مناسب برای پیشرفت نظام خواهد شد. از سوی دیگر، شراکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و ارائه به موقع صورت معاملات فصلی موجب شفاف سازی معاملات مالی آنها و ایجاد نظم و انضباط در رویدادهای مالی ایشان خواهد شد. فراهم شدن فضایی سالم برای رقابت از دیگر بازخوردهای مثبت شراکت در فعالیت‌های اقتصادی به شمار می‌رود.
زمان ارسال صورت معاملات فصلی

ارائه به موقع صورت معاملات فصلی مودیان به ادارات مالیات بستری مناسب را به منظور برپایی نظم و عدالت در نظام اقتصادی فراهم می‌سازد؛ در صورتی که بی توجهی به ارائه منظم صورت معاملات، ضمن ایجاد بی نظمی، موجب فراهم شدن زمینه فرارهای مالیاتی برای برخی از افراد سودجو خواهد شد. آن چیزی که کلیه مودیان باید به آن توجه داشته باشند این است که ارائه اطلاعات ناقص به کارشناسان مالیاتی، منجر به تصمیم و قضاوت‌های نادرست ایشان خواهد شد.

با استناد به آئین نامه مالیاتی، کلیه مودیان مکلفند اطلاعات مرتبط به قراردادهای خود را هر ۳ ماه یک مرتبه (نهایتاً ۱ ماه پس از پایان هر فصل) به ادارات مالیاتی ارائه دهند.
ارسال الکترونیک صورت معاملات فصلی

متصدیان نظام اقتصادی به‌منظور تسهیل بخشیدن به عملکرد فعالان اقتصادی، قابلیت ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی را ایجاد نموده‌اند. بدین ترتیب مودیان می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی اداره مالیات به آدرس به‌منظور ارسال صورت معاملات خود اقدام نمایند. قطعاً استفاده از سامانه الکترونیکی  برای ارسال صورت معاملات منجر به‌صرفه جویی در وقت مودیان خواهد شد و این امکان را فراهم می‌سازد تا بدون فوت وقت و درزمان مقرر، اطلاعات لازم را به اداره امور مالیاتی کشور ارائه دهند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

این مقاله سعی نموده‌ایم تا خوانندگان گرامی را با کدینگ حسابداری و تاثیر و نقش کدها در حساب‌های مالیاتی بیشتر آشنا کنیم. پس مثل همیشه همراه ما باشید.


حسابداران برای محاسبه رویدادهای مالیاتی یک شرکت، تراکنش‌ها را به صورت درختی دسته بندی می‌کنند و در طی آن، لایه‌ها و کدهای زیر شاخه و سرشاخه را تعیین می‌نمایند. گفتنی است لایه‌ها، همان سطوحی هستند که حسابدار با استفاده از آن‌ها تراکنش‌های مالی را تقسیم بندی می‌کند. به مجموعه‌ای که توسط حسابدار تهیه می‌شود، کدینگ حسابداری گفته می‌شود. نوع شرکت و میزان حجم تراکنش‌های موجود در آن شرکت از جمله مهم‌ترین عواملی می‌باشد که موضوع اصلی کدینگ حسابداری را تعیین می‌نماید.
کدینگ حسابداری چه کاربردی دارد؟

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ثبت اسناد حسابداری خود و هم چنین تهیه گزارشاتی مانند تراز، به کدینگ حسابداری احتیاج خواهند داشت که برای بهره گیری از آن، باید به یک حسابدار مراجعه نمایند.

لایه‌های کاربردی برای شرکت‌ها

عموماً حسابداران ۴ لایه و یا سطح را برای اغلب شرکت‌ها تعریف می‌کنند. این ۴ سطح عبارتند از:

۱ – لایه گروه حساب‌های شرکت. حسابداران به منظور کدبندی در این سطح از گروه‌های ترازنامه و سرفصل‌های مهم سود و زیان استفاده می‌کنند. دارایی‌های جاری و غیر جاری، بدهی‌های جاری و غیر جاری، درآمدها، هزینه‌ها و حقوق سرمایه داران از جمله حساب‌های موجود در یک شرکت است.

 نکته: حسابداران برای کدگذاری لایه گروه حساب‌های شرکت، از اعداد ۱ یا ۲ رقمی استفاده خواهند نمود.

۲ – لایه حساب‌های کل در شرکت. این لایه با توجه به سرفصل‌های صورت‌ها د رحساب های مالی تعریف می‌گردد. فعالیت‌ها و نیازهای یک موسسه از عوامل اصلی تقسیم هر گروه حساب به اجزای کوچک‌تر است که در اصطلاح به آن حساب کل گفته می‌شود.

نکته: حسابداران برای کدبندی در این سطح از ارقام ۱،۲ و یا ۳ رقمی استفاده می‌نمایند.

۳ – لایه حساب‌های معین موجود در شرکت. حسابداران برای تعریف این لایه، حساب‌های کل را به سطوح کوچکتری تقسیم می‌کنند که در اصطلاح حسابداری به ان سطح، حساب‌های معین گفته می‌شود.

نکته: حسابداران به منظور کدبندی در این لایه از کدهای ۲ رقمی استفاده می‌کنند.

۴ – لایه حساب‌های تفضیلی موجود در شرکت. حسابداران به منظور کدینگ حساب‌ها، لایه حساب‌های معین را به سطوح کوچکتری با عنوان حساب‌های تفضیلی تقسیم می‌نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آذر 1397 | نظرات ()